Αυστηρότεροι τεχνικοί έλεγχοι στην ΕΕ
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προχωρά σε ριζικές αλλαγές στη διαδικασία τεχνικού ελέγχου των οχημάτων, με στόχο τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας. Οι νέες προτάσεις περιλαμβάνουν ετήσιο ΚΤΕΟ για παλαιότερα οχήματα, καθώς και έλεγχο λογισμικού σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Τι προβλέπεται με τις νέες ρυθμίσεις:
Υποχρεωτικός ετήσιος τεχνικός έλεγχος για αυτοκίνητα άνω των 10 ετών
ΚΤΕΟ και για μοτοσικλέτες με κυβισμό πάνω από 125cc
Έλεγχος λογισμικού ασφαλείας στα ηλεκτρικά οχήματα
Ψηφιοποίηση των δεδομένων ταξινόμησης και ελέγχου
Επέκταση των ελέγχων ώστε να περιλαμβάνουν και τις εκπομπές ρύπων
Καταπολέμηση της απάτης σε μεταχειρισμένα
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην καταγραφή και διασύνδεση των εθνικών μητρώων, για να αποφευχθούν φαινόμενα όπως τα «πειραγμένα» χιλιόμετρα και να υπάρξει διαφάνεια στις αγοραπωλησίες μεταχειρισμένων.
Αντιδράσεις και αμφισβήτηση
Παρότι οι αλλαγές έχουν στόχο τη διάσωση χιλιάδων ζωών, μελέτες όπως αυτή του γερμανικού ινστιτούτου FKA επισημαίνουν πως λιγότερο από το 1% των θανατηφόρων τροχαίων οφείλονται σε τεχνικές βλάβες, αφήνοντας αιχμές για το κατά πόσο οι αλλαγές είναι ουσιώδεις.
Πηγή: dnews.gr