Sunday, June 22, 2025
spot_img
HomeΚοινωνία & ΠολιτισμόςΧιλιάδες αυτοκίνητα “κόβονται” στο ΚΤΕΟ λόγω φαναριών – Ποιο είναι το πρόβλημα...

Χιλιάδες αυτοκίνητα “κόβονται” στο ΚΤΕΟ λόγω φαναριών – Ποιο είναι το πρόβλημα και τι πρέπει να κάνουν οι οδηγοί

Συναγερμός έχει σημάνει για χιλιάδες οδηγούς, καθώς όλο και περισσότερα αυτοκίνητα – ακόμη και νεότερα των 10 ετών – απορρίπτονται στον τεχνικό έλεγχο των ΚΤΕΟ λόγω σοβαρών προβλημάτων στα φώτα. Το κυριότερο ζήτημα εντοπίζεται στην κακή απόδοση των φωτιστικών σωμάτων, εξαιτίας του θαμπώματος των πλαστικών καλυμμάτων τους.

Τα τελευταία 15 χρόνια, τα περισσότερα αυτοκίνητα έχουν φώτα με πλαστικό κάλυμμα αντί για γυαλί. Όμως με την πάροδο του χρόνου αυτά τα καλύμματα θολώνουν, μειώνοντας την ένταση και την καθαρότητα του φωτός. Αυτό οδηγεί όχι μόνο σε επικίνδυνη οδήγηση, ειδικά τη νύχτα, αλλά και σε αποτυχία στον τεχνικό έλεγχο.

📌 Τι προβλέπει ο νόμος
Σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας:

Το θάμπωμα θεωρείται δυσλειτουργία.

Σε περίπτωση ελέγχου, ο οδηγός θα πρέπει να επισκευάσει τα φώτα και να επανέλθει για νέο έλεγχο.

Αν διαπιστωθεί ότι τα φώτα δεν λειτουργούν όπως προβλέπει ο Κ.Ο.Κ., επιβάλλεται:

Πρόστιμο 150 ευρώ

Αφαίρεση διπλώματος για 10 ημέρες

3 βαθμοί ποινής στο point system (αν αφορά τα φώτα φρένων)

📌 Πότε γίνονται οι έλεγχοι ΚΤΕΟ

Ο πρώτος έλεγχος για καινούργια ΙΧ γίνεται 4 χρόνια μετά την πρώτη άδεια κυκλοφορίας.

Από εκεί και πέρα, κάθε 2 χρόνια, με περιθώριο ±1 εβδομάδα από την ημερομηνία του προηγούμενου Δελτίου Τεχνικού Ελέγχου.

📍Συμπέρασμα: Αν τα φανάρια του αυτοκινήτου σου είναι θαμπά, καλό είναι να τα καθαρίσεις ή να τα αντικαταστήσεις πριν πας στο ΚΤΕΟ, για να αποφύγεις άσκοπα έξοδα και ταλαιπωρία.

📌 Πηγή: carandmotor.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -spot_img
- Advertisment -spot_img
- Advertisment -spot_img

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ