ΑρχικήΤοπική ΕπικαιρότηταΚως: Στο επίκεντρο του Παγκόσμιου Συνεδρίου Κυκλικής Οικονομίας – Καμπανάκι για τη...

Κως: Στο επίκεντρο του Παγκόσμιου Συνεδρίου Κυκλικής Οικονομίας – Καμπανάκι για τη διαχείριση απορριμμάτων στην Ελλάδα

Στο επίκεντρο του παγκόσμιου επιστημονικού και περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος βρίσκεται η Κως, η οποία φιλοξενεί τις εργασίες για το Παγκόσμιο Συνέδριο Κυκλικής Οικονομίας. Στην κορυφαία αυτή διεθνή διοργάνωση συμμετέχουν περίπου 1.000 σύνεδροι από 100 χώρες και από τις πέντε ηπείρους, καθώς και εκπρόσωποι των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦΟΣΔΑ) από ολόκληρη την Ελλάδα.

Η Έπαρχος Κω-Νισύρου, Ντίνα Σβύνου, εξέφρασε την απόλυτη ικανοποίησή της για τη φιλοξενία του συνεδρίου, εξαίροντας τη συνεργασία με την καθηγήτρια του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ), Μαρία Λοϊζίδου. Η κυρία Σβύνου υπογράμμισε ότι η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και ο Περιφερειάρχης Γιώργος Χατζημάρκος επενδύουν σταθερά στην πράσινη μετάβαση, φέρνοντας ως παράδειγμα τη Χάλκη και την Τήλο.

Παράλληλα, ανακοίνωσε μια εμβληματική επένδυση ύψους 110 εκατομμυρίων ευρώ για τη δημιουργία σύγχρονου εργοστασίου επεξεργασίας ανακυκλώσιμων υλικών στον ήδη αδειοδοτημένο ΧΥΤΑ της Κω, καθώς και την έναρξη πιλοτικού προγράμματος με μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες για τη μείωση των οργανικών αποβλήτων.

Καμπανάκι για τις χαμηλές επιδόσεις της Ελλάδας

Παρά τα θετικά βήματα σε τοπικό επίπεδο, η καθηγήτρια του ΕΜΠ, Μαρία Λοϊζίδου, έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για τη συνολική εικόνα της χώρας. Όπως εξήγησε, η Ελλάδα παρουσιάζει μεγάλη υστέρηση σε σχέση με τους ευρωπαϊκούς στόχους:

  • Ανακύκλωση: Βρίσκεται κάτω από το 20%, τη στιγμή που ο στόχος για το 2025 προέβλεπε 50%.
  • Ταφή απορριμμάτων: Αγγίζει το ανησυχητικό 80%, με τον ευρωπαϊκό στόχο για το 2030 να απαιτεί τη μείωσή της στο 10%.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στα βιοαπόβλητα (υπολείμματα τροφίμων), τα οποία αποτελούν το 45% του συνολικού όγκου των απορριμμάτων. Η κυρία Λοϊζίδου τόνισε ότι η σπατάλη τροφίμων, ειδικά σε μοντέλα όπως το all-inclusive των μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων, αφήνει τεράστιο περιβαλλοντικό αποτύπωμα σε εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Το συνέδριο τίμησαν με την παρουσία τους εκπρόσωποι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και ο Γενικός Γραμματέας Συντονισμού Διαχείρισης Αποβλήτων, Μανώλης Γραφάκος, σηματοδοτώντας την εθνική προσπάθεια για την επιτάχυνση των πράσινων υποδομών και την αποφυγή των τσουχτερών ευρωπαϊκών προστίμων.

ΠΗΓΗkostv.gr
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ