Η Ευρωπαϊκή Ένωση επιβεβαιώνει το σχέδιο για την πλήρη κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης στα νέα οχήματα από το 2035, διατηρώντας την απαγόρευση πώλησης νέων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων. Ωστόσο, δίνεται μια μεταβατική περίοδος στους κατασκευαστές, με ελαστικούς στόχους εκπομπών CO₂ για τα έτη 2025-2027.
Η νέα ρύθμιση προβλέπει:
Μείωση εκπομπών κατά 15% έως το 2029
Ακόμη αυστηρότερο όριο (49,5 g/km) από το 2030
Μηδενικές εκπομπές (0 g/km) από το 2035
Παράλληλα, οι εταιρείες θα μπορούν να διαθέτουν ισχυρά θερμικά μοντέλα, αρκεί να τα εξισορροπούν με ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά. Αντίθετα, εταιρείες με χαμηλή παρουσία στην ηλεκτροκίνηση, όπως η Mazda και η Aston Martin, ήδη μειώνουν την παραγωγή θερμικών κινητήρων.
Τα πρόστιμα για μη συμμόρφωση είναι αυστηρά – μόνο για τη Volkswagen υπολογίζεται σε 1,5 δισ. ευρώ, ενώ συνολικά για τον κλάδο φτάνουν τα 15 δισ. ευρώ.
Η Ευρώπη μπαίνει σε φάση οριστικής στροφής στην ηλεκτροκίνηση, με τις φορολογικές επιβαρύνσεις στα ρυπογόνα αυτοκίνητα να αυξάνονται διαρκώς, επιταχύνοντας το τέλος των θερμικών κινητήρων.
Πηγή: carandmotor.gr